שמאי מקרקעין לימודים

בשנים האחרונות, תחום הנדל"ן ושמאי מקרקעין לימודים הפך לאחד המרכיבים העיקריים במשק הישראלי, ומגמת הצמיחה עדיין נמשכת, עם מקצועות שונים בתחום הנדל"ן שיש להם ביקוש גבוה, בזכות ההכרה במומחיות המשמעותית הנדרשת כדי להצליח בתחום.

אבל הדרך להצלחה מתחילה בהשכלה מקצועית של שמאות מקרקעין במסגרת רשמית שמספקת את ההסמכה הנדרשת. שמאי מקרקעין אחראי על מגוון רחב של עסקאות הערכת שווי נכסים, היטלי השבחה ומיסוי מקרקעין, כך שזהו מקצוע רב תחומי, המשלב אלמנטים של תכנון, כלכלה, הנדסה ומשפטים לליווי עסקאות ופרויקטים במקרקעין.

שמאי מקרקעין לימודים במהלך הקורסים

קורסי שמאות מקרקעין מכסים מגוון רחב של נושאים חיוניים למקצוע, לרבות:

  • מימון
  • חשבונאות
  • כלכלה
  • משפטים
  • הנדסת בניין
  • מיסוי מקרקעין
  • ותכנון ערים.

בחינות להסמכה במקצוע שמאות מקרקעין מתקיימות פעמיים בשנה, בחורף ובקיץ. בחינות אלו מחולקות לשלבים מקדימים וסופיים. רק לאחר עמידה בבחינות המקדימות יכולים המועמדים לעבור התמחות, להשלים את בחינות הגמר ולקבל רישיון שמאי מקרקעין.

בחינות הסמכת שמאי מקרקעין לימודים

על מנת לקבל את התואר של מתמחה מן המניין, המועמדים נדרשים לעבור 11 בחינות ומבחן תיאוריה, המסכם את הבחינות המקדימות שכוללות את כל הנושאים שנלמדו, כולל בקיאות בתחום תמ"א 38 בני ברק, ועם השלמת המבחנים המקדימים בהצלחה, נדרשת התמחות בת שנה.

משנת 2018, מועצת שמאות מקרקעין ביצעה רפורמה להפחתת הדרישה למספר הבחינות החיצוניות הנדרשות, והיום הסמכה בתחום מבוססת על עמידה בבחינה חיצונית אחת, בפיקוח המועצה, שאליה ניתן לגשת רק לאחר סיום הלימודים ושנת ההתמחות. כל יתר הבחינות נערכות במסגרת המוסדות האקדמיים המציעים תוכניות לימודים מגוונות.

.

אבל זה עוד לא הכול. שימו לב:

במסגרת הרפורמה בלימודי שמאות מקרקעין, מוצגות בפני התלמידים אשכולות בחינות ומערכת דירוג המאפשרות התקדמות מאשכול אחד למשנהו. המשמעות היא שאם סטודנט לא יעבור את כל הבחינות באשכול מסוים, הוא לא יכול להתקדם לקורסים המתקדמים יותר.

הרפורמה במסגרת שמאי מקרקעין לימודים כוללת גם קורס חובה בן 80 שעות, שמוגדר כקורס מעשי שבמהלכו התלמידים מייצרים שומת מקרקעין. שינוי משמעותי נוסף שהגיע עם הרפורמה הוא הקריטריונים לתארים ראשונים מוכרים למעוניינים להתמחות בשמאות מקרקעין.

בעבר, למשל, תואר ראשון בכל תחום היה מספיק; כעת, התואר חייב להיות בדיסציפלינה רלוונטית כגון כלכלה, מנהל עסקים או תחומים דומים.

כמה מילים לסיום

כדי לעבור בהצלחה את תהליך יסודי ומקיף של שמאי מקרקעין יש להשלים את הקורסים הנדרשים ולעבור בהצלחה את המבחנים, על מנת שניתן יהיה לצאת מוכנים היטב לשוק הנדל"ן, והלימודים שנערכים במסגרות רשמיות ומוכרות מספקים את ההכנה הטובה ביותר למקצוע השמאות.

הקורסים מועברים על ידי מרצים מובילים בתחום, שמספקים לתלמידים את הכלים הרלוונטיים והעדכניים ביותר, המאפשרים להם להשתלב בשוק הנדל"ן בצורה איכותית ואופטימלית, כך שכל שנותר לנו הוא לאחל לכם הצלחה!

שמאי מקרקעין לימודים

ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק שלנו בקישור: לחצו כאן.

דילוג לתוכן